Lättläst om ordförandeskapet
Från den 1 juli ska Sverige vara ordförande i EU
i ett halvår.
Här kan du läsa om
vad Sverige ska göra som ordförandeland,
vilka frågor Sverige vill arbeta särskilt med
och hur det fungerar att vara ordförande i EU.
Klicka på den rubrik som du vill läsa mer om.
Denna webbplats fungerar numera som arkiv och uppdateras inte. Här fanns tidigare ett foto som är borttaget på grund av upphovsrättsliga skäl.
This website is now functioning as an archive and will not be updated. Previously there was a photo here which has been removed for copyright reasons.
Faisant dorénavant office d’archives, ce site n’est plus remis à jour. Ici se trouvait précédemment placée une photo ayant été retirée pour des raisons de droits d'auteur.
This website is now functioning as an archive and will not be updated. Previously there was a photo here which has been removed for copyright reasons.
Faisant dorénavant office d’archives, ce site n’est plus remis à jour. Ici se trouvait précédemment placée une photo ayant été retirée pour des raisons de droits d'auteur.
Vad innebär det egentligen att vara ordförande? Kan Sverige driva sina egna intressen under ordförandeskapet? Vilka möten kommer att hållas i Sverige? Och varför ska ordförandeskapet kosta så mycket? Svaren på dessa och många andra frågor får du i vår avdelning för frågor och svar. Här kan du också ställa fler frågor till ordförandeskapet.
EU:s råd
På rådens sidor hittar du information, nyheter och evenemang.
